”Varför ska jag prenumerera på ett nyhetsbrev till?”

”Varför ska jag prenumerera på ett nyhetsbrev till?” Visst känns det bekant?

Det finns hur många som helst nyhetsbrev där ute och man tröttnar ganska fort på vissa.
De ser alla nästan likadana ut: mycket text och lite roligt. Jag har själv skrivit sådana!
Man vill gärna  dela med sig av mycket! Men jag har insett att mina kunder vill inte läsa hur långa som helst nyhetsbrev. De vill ha en bra överblick över innehållet och få konkreta tips.

alice ph nyhetsbrevNär jag var på en företagsresa i Spanien på Content Bootcamp har jag hittat på ett nytt namn för mitt nyhetsbrev.  Tillsammans med andra företagare jobbade jag med egen marknadsföring. Det har formats strategier och skapats innehåll för min nya webbplats och nyhetsbrevet.

Ha kul med din marknadsföring!

Vi fick svara på frågan: ”Varför ska mina kunder prenumerera på ett nyhetsbrev till?” ,”Vad är kundnytta?” , ”Vad kan du bjuda på?” Vi fick tänka, planera och brainstorma fram nya namn för våra nyhetsbrev. Vi hade ganska roligt kan jag säga:) Att skapa strategi och planera innehåll (att jobba med marknadsföring överhuvudtaget) behöver inte alltid vara superallvarlig eller tråkigt. Om du är ensamföretagare det är DU som är ett varumärke. Varför inte bjuda på sig själv lite?

Ja! Hur gick det med nya namnet? Det blev Webbabbel för mig. Skratta du, jag bjuder på 🙂

Webbabbel höst 2015

Så… Vad kommer du att få ut av det nya nyhetsbrevet? Framför allt många praktiska tips i marknadsföring, sociala medier, webbhantering och sökmotoroptimering. Du kommer även att ta del av min arbetsprocess, tankar och få veta lite mer om mig som företagare. Då och då kommer du få erbjudande eller vara med i utlottningen av mina tjänster. Det blir en spännande höst kan jag säga!

Några tips…

Här är ett par tips för dig om du funderar på hur du ska göra ditt nyhetsbrev att sticka ut. Mer kommer i nästa utskick.

1.Kalla ditt nyhetsbrev för något kul.

2. Hitta en egen ton för dina nyhetsbrev, bjud på  sig själv.

3. Jobba med bilder och färger! I 6 fall all av 10 blir färg avgörande om man lockas till ditt innehåll eller inte!

 

Det var allt för idag!

 

Prenumerera gärna på Webbbabbel

webbabbel

 

 

 

 

2016-10-23T13:21:22+00:00 juni 10th, 2015|Alice PH, epost marknadsföring, webbbabbel|