Visuell identitet 2016-10-23T13:21:21+00:00

EN RÖD TRÅD MELLAN FÄRG OCH FORM

FÖR DIG SOM BEHÖVER UTVECKLA DIN VISUELLA IDENTITET
HAR JAG VERKTYG FÖR DET.

OM DU OSÄKER OM DIN NUVARANDE GRAFISKA PROFIL FÖRMEDLAR DINA KÄRNVÄRDE, BEHÖVER EN VISUELL IDENTITET FÖR NYETABLERAT VARUMÄRKE ELLER BEHÖVER TA FRAM TRYCKT REKLAM- OCH MARKNADSFÖRINGSMATERIAL TVEKA INTE TA KONTAKT MED MIG.

DU FÅR EN RÖD TRÅD MELLAN FÄRG, FORM OCH DET DU VILL FÖRMEDLA I DIN KOMMUNIKATION OCH DITT VARUMÄRKE.

KUNDCASE

bild-på-GR

En ny visuell identitet för Genuin Resurs

Genuin Resurs är Umeåbaserat företag som jobbar med verksamhetsutveckling och stresshantering. Företagets gamla visuell profil har inte motsvarat de kärnvärden som kunden ville förmedla, den var otydlig och obalanserad. Vi ville skapa något som var både personligt och professionellt.

Resultatet blev en ny snygg grafisk profil och trycksaker som skapar nu en professionell, uttrycksfullt och iögonfallande visuell identitet.

Hur har vi gjort?

  • Idéarbete och research. Vad vill företaget förmedla med sin logotyp? Vilka logotyper finns redan i branschen?
  • Färg och form. Viktiga beslut för att skapa igenkännande, väcka förtroende och förmedla kärnvärde.
  • Trycksaker, visitkort som kompletterar och skapar en komplett visuell identitet.
Jag hade i slutet av september-13 glädjen av att få hjälp av Alice PH med att ta fram en ny logga och nya visitkort till mitt företag GenuinResurs.
Jag har alltid trott mig vara ganska duktig på färg och design men slogs direkt av hennes kunnande och kompetens vad gäller färgers och formens betydelse för kundens undermedvetna intryck.
Alice förmåga att snabbt och exakt ta fram det som passade mig bäst, var imponerande. Genom sin kunskap kunde hon förklara och förmedla hur hon tänkte, och som kund kände jag mig hela tiden delaktig och medskapande i processen.
Jag kan med glädje rekommendera henne till andra som behöver hennes specialkompetens.
Gunnel Rehn , GenuinResurs